Banky se snaží přibližovat klientům a usnadnit jim ovládání účtů!


Funkce internetové a mobilního bankovnictví se mění v závislosti na vývoji a trendu právě v tomto směru. Ještě před deseti lety bylo obtížné mít přístup ke svému účtu přes internet. Nyní je naprosto běžné a hlavně jednoduché, že si ráno sednete ke svému počítači a najdete si, jaká je situace na vašem účtu. V podstatě nemusíme sednout ani k počítači, jen vezmeme do ruky mobil a zapneme správnou aplikaci. Pokud jste před deseti lety chtěli poslat peníze příkazem z účtu, utíkali jste do banky, kde jste vypsali na papír k tomu určený, odkud a kam peníze chcete poslat. Nyní vám stačí jednoduše načíst tak zvaný QR kód do mobilu a vše se vyplní za vás.
nákupy z mobilu.jpg
První mobilní aplikaci v roce 2011 u nás spustila Fio banka. Ale již daleko před tím, tedy v roce 1998 existoval první internet banking, který byl ovšem dostupný také u této banky. Tato banka však nebyla tolik využívána jako nyní. V letech 1998 až 2008 stále byly v kurzu klasické bankovní domy jako Česká spořitelna a Komerční banka. Banky pak začaly v rámci trendu nabízet internetové bankovnictví. Ovšem takové zřízení například u Komerční banky obnášelo návštěvu v bance, podpis mnoha papíru, získání bezpečnostního klíče, bez kterého nebylo možné se do bankovního účtu přihlásit. V případě ztráty klíče bylo opět nutné do banky zavítat a podepsat další papíry. I když banky byly aktivní v tomto duchu, spousta klientů i přes možnost využívat tyto služby, službu internetového natož mobilního bankovnictví z bezpečnostních důvodů nevyužívalo.
Nyní se trend ubírá takovým směrem, že některé banky již ani nemají internetové bankovnictví, ale fungují u některých produktů čistě na bázi bankovnictví mobilního.
mobilní telefon a euro peníze.jpg
Co všechno díky aplikaci v mobilu můžete využít a najít?
·         Přihlášení do aplikace pomoci otisku prstu (pokud to váš mobil umožňuje)
·         Vyhledání nejbližšího automatu
·         Vyhledání nejbližší pobočky vaší banky včetně otevírací doby
·         Ukládání účtů pro budoucí platby – tvorba šablony
·         Připomenutí zadání platby
·         Vyhledávání a filtrování plateb v historii
·         Zadání platby pomocí QR kódu
·         Upozornění na změny na účtu
·         Virtuální platební karta
·         Správa platebních karet
·         Zřízení dalších bankovních produktů

Banky se snaží přibližovat klientům a usnadnit jim ovládání účtů!
3 (60%)1